Întrunire cu reprezentanții APL de nivelul I

15 iunie 2020

La 12.06.2020 a avut loc o şedinţă de lucru cu primarii raionului Şoldăneşti. Conducerea raionului de comun cu reprezentanţii altor instituţii au comunicat cu edilii locali despre cele mai stringente probleme. Şi anume, conform ordinii de zi au fost puse în discuţie următoarele subiecte:
– Cu privire la instalarea camerelor de luat vederi în localitățile raionului. În acest context, şeful interimar al Inspectoratului de Poliţie, Veaceslav Dascăl a comunicat primarilor despre avantajele procurării şi instalării camerelor de luat la vederi la prevenirea faptelor ilicite şi depistarea făptuitorilor de către organele de forţă. Pentru realizarea obiectivului enunțat a recomandat reprezentanților APL de nivelul I să aloce surse pentru procurarea acestora.
Drept exemplu reuşit de funcționare a camerelor de luat vederi au fost specificate cele instalate din satul Chipeşca. Suplimentar, domnul Dascăl a discutat şi despre unele dificultățile de colaborare întâlnite între primari și șefii de post, dar și modalitățile de depășire a acestora prin consens şi coordonare continuă a activităţii comune.
– Cu privire la modificarea cadrului legal din domeniul sistemului public de pensii. În calitate de raportor, a vorbit doamna Elizaveta Erhan – director la Casa Teritorială de Asigurări Sociale.
– Cu privire la perfectarea documentelor tehnice pentru instituţiile educaţionale din raion au vorbit specialistul în probleme juridice Vladimir Coreţchi şi Vladimir Tontici – registrator la Oficiul Teritorial Cadastral.
La acest subiect s-a discutat despre particularităţile de luare la evidenţă, inventariere dar şi de măsurare a bunurilor imobile care se află în posesia instituţiilor de învăţământ din raion.
– Cu privire la punerea în aplicare a pedepsei sub formă neremunerată în folosul comunității;

Referitor la aceste aspecte a vorbit doamna Tatiana Rogac, şefă a Biroului de Probaţiune Şoldăneşti. După audierea informației prezentate de doamna Rogac, unii primari au venit cu propunerea ca cei condamnaţi pentru muncă neremunerată în folosul comunităţii să fie antrenați la muncă în locuri unde sunt necesare braţe de muncă, exceptînd efectuarea lucrărilor comunitare pe teritoriul cimitirelor. Oricum, aceştia şi-au exprimat mulţumirea pentru suportul oferit şi colaborarea fructuoasă la efectuarea unei game de lucrări utile pentru localități.
Tot în cadrul acestei şedinţe primarii au făcut cunoştinţă cu noul şef al Oficiului Teritorial Orhei al Cancelariei de Stat, domnul Ion Chicu, care a fost numit în această funcție prin Hotărâre de Guvern din data de 25 mai curent.